جراحی بینی بدون تامپون در ساری

همه می دانیم که جراحی بینی سبب تغییر شکل بینی شده و ایرادات آن را اصلاح می نماید. هر چند هدف اصلی این عمل بهبود شکل ظاهری بینی است اما در طی آن مشکلات تنفسی فرد را نیز می توان برطرف نمود تا عملکرد بینی ارتقا یابد. تکنیک های متنوعی برای این پروسه وجود دارد که یکی از کارآمدترین آن ها جراحی بینی بدون تامپون است. با انجام این عمل، که از سوی بسیاری از جراحان پلاستیک صورت می پذیرد فرد سریعتر به زندگی روزمره خود بازمی گردد و دوران نقاهت کوتاه تر و سبک تری را می گذارند. در گذشته بیشتر از تکنیک قرار دادن تامپون در بینی پس از عمل بهره می بردند اما در سال های اخیر وجود تامپون در بینی که می تواند برای فرد آزاردهنده شود، از پروسه عمل حذف شده است. در این مقاله دکتر ارزاقی درباره انجام جراحی بینی بدون تامپون در ساری و نکات کلیدی آن و غیره پرداخته است پس با ایشان همراه باشید.

 

جراحی بینی بدون تامپون - دکتر ارزاقی

 

تامپون چیست؟

تامپون بینی گاز یا پنبه ای استریل بوده که به صورت کاملا فشرده در آمده است. البته انواع از پیش طراحی شده که از جنس فوم و پنبه هم هستند، می توان استفاده نمود. با قرار دادن این وسیله درون سوراخ های بینی، از خونریزی های بافت ها پس از راینوپلاستی جلوگیری می شود. این ابزار، با هدف اعمال فشار بر رگ های خونی موجود در بینی پس از استفاده می شود. با توجه به اینکه که انواع گسترده ای از آن ها در بازار پزشکی وجود دارند، تصمیم گیری در خصوص مناسب بودن یکی از آن ها، از جانب دکتر معالج شما صورت می پذیرد.

کاربرد تامپون در عمل بینی

به واسطه قرار دادن دو تامپون یا فیتیله در سوراخ های بینی فرد در جراحی بینی بدون تامپون در ساری ، قبل از پروسه گچ گیری آن ، از برخی عوارض می توان پیشگیری نمود. با این حال مزایای این فیتیله ها عبارتند از:

  • جلوگیری کردن از جا به جا شدن تیغه بینی و محافظت از آن
  • پیشگیری از تکان خوردن سپتوم بینی
  • اتصال پوست به دیوراه بینی
  • کمک به زود جوش خوردن فضای میان پوست و ساختمان بینی

معایب جراحی بینی بدون تامپون

با اینکه مزایای بسیاری این وسیله داشته و می تواند از عوارض عمل رینوپلاستی جلوگیری نماید، اما معایب چشمگیر آن اغلب پزشکان از جمله دکتر ارزاقی بهترین جراح بینی در ساری را به عدم استفاده از آن ها ، سوق داده است. این معایب عبارتند از:

  • مسدود کردن مسیر تنفسی بیمار

به دلیل اینکه که فیتیله ها تمامی فضای سوراخ های بینی را پر می کنند ، انسداد در مجاری تنفسی فرد اتفاق می افتد. به همین علت بیمار تا هنگام خارج شدن آن ها ، نیازمند تنفس از طریق دهان خود است. همین امر می تواند منجر به خشک شدن فضای دهان او شود.

  • گرفتگی بینی

اغلب افرادی که جراحی بینی بدون تامپون در ساری انجام داده اند، از خشک شدن حفره های بینی خود شکایت داشته اند. این وسیله تمامی ترشحات را به خود جذب کرده و به همین علت ، گرفتگی بینی در پی استفاده از تامپون ها رخ می دهد.

  • درد

به علت فشاری که تامپون به سوراخ ها وارد می آورد، در هنگام خارج کردن آن درد زیادی در ناحیه بینی احساس می شود و از همین رو بسیاری از افراد تمایل دارند که از تامپون در بینی آن ها استفاده نشود.

جراحی بینی بدون تامپون در ساری

با توجه به پیشرفت های گسترده در جراحی زیبایی بینی، متخصصان این حوزه توانسته اند ابزارهایی را تهیه نمایند تا این پروسه راحت تر انجام گردد و فرد نیز با مشکلات زیادی پس از عمل و در دوران نقاهت روبرو نگردد. علاوه بر اینکه امروزه با کمترین میزان آسیب به بینی و جراحت در حین عمل مواجه هستیم، تکنیک های متنوعی نیز برای پیشگیری و کنترل خونریزی های درون بافت ها ارائه شده اند که بسیار موثر بوده و نیاز به تامپون را تا حد زیادی کاهش داده اند. راینوپلاستی عملی بسیار تهاجمی بوده که آسیب های زیادی به بافت های داخل بینی وارد می شود تا فرمی دلنشین به آن داده شود به همین دلیل ، خونریزی از بافت ها کاملا محتمل است. در سال های اخیر برای از بین بردن و کنترل خونریزی ها، جراحی بینی بدون تامپون در ساری به روی کار آمده است. برای افرادی که ساختار غضروفی بینی ضعیفی دارند و یا انحراف بینی داشته اند، برای حفاظت از دماغ لازم است از ابزارهایی استفاده نمود. اسپلینت بینی جایگزین اصلی برای تامپون است که حالتی ژله ای مانند داشته و از جنس پلاستیک ساخته می شود. از مهمترین مزایای استنت ها، قابلیت انعطاف پذیری آن ها است بدین معنی که در اثر حرارت نرم شده و در اثر سرما، کاملا شکل می گیرند. بین 24 ساعت تا 48 ساعت بر روی بینی فرد پس از عمل زیبایی بینی قرار داده می شود و سپس بدون درد و برجای گذاشتن عارضه ای خاص، برداشته می شود. در طول این مدت اسپلینت به خوبی از بینی حمایت کرده و از جابجایی تیغه سپتوم جلوگیری می نماید.

مزایای جراحی بینی بدون تامپون

همانطور که گفته شد، تامپون ها جنسی شبیه به پنبه فشرده دارند و با جذب ترشحات داخل بینی و مخاط ها، سفت تر می شوند. همین امر می تواند منجر به بروز عفونت هایی در موضع شده و احساس بوی بد در مشام فرد، کاملا برای بیمار آزار دهنده می شود. این معایب به خودی خود توانسته اند جراح بینی را ملزم به استفاده از ابزارهای دیگر نماید. با این وجود، از جمله مزایای مهم و اصلی عمل بینی بدون تامپون عدم درد و ناراحتی در هنگام خروج آن، پیشگیری از سردرد و عفونت در ناحیه بینی است. از دیگر مزیت های آن می توان به کوتاه ترشدن دوره نقاهت و کاهش ریسک تغییر شکل بینی بر اثر وجود تامپون اشاره نمود. به لطف این تکنیک ، افراد پس از جراحی بینی استخوانی و گوشتی، می توانند در دوران نقاهت راحت تر نفس بکشند و از احساس پری بینی که برای اغلب افراد بسیار آزاردهنده است، خبری نیست.

کاندید مناسب عمل بینی بدون تامپون

  • افراد بالای سن 18 سالگی می توانند از این تکنیک استفاده نمایند.
  • کسانی که عدم ابتلا به بیماری های خونی مانند مشکلات انعقادی خون در آن ها از طریق آزمایشات ثابت شده است.
  • کسانی که انحراف بینی شدیدی دارند.
  • اشخاصی که به دیابت مبتلا هستند اما کاملا این بیماری در آن ها کنترل شده است، می توانند عمل را بدون تامپون انجام دهند.

نکات تکمیلی در جراحی بینی بدون تامپون

اگر بهترین دکتر بینی تصمیم گرفته است که به جراحی بینی بدون تامپون در ساری اقدام کند ، این شیوه را برای بیمار مناسب دانسته است و احتمال می دهد که شخص بعد از عمل خونریزی احتمالی نخواهد داشت. بنابراین برای جلوگیری از این خونریزی نیز بایستی داوطلب نکاتی را رعایت کند که موجب خونریزی پس از رینوپلاستی نشود . این موارد عبارتند از :

  1. بهتر است بدانید انتخاب اینکه از تامپون بعد از عمل برای شما استفاده شود یا خیر ، به دکتر معالج شما بستگی دارد بنابراین برای عدم انتخاب این روش بخاطر نگرانی و استرس از خارج کردن آن، پافشاری نکنید.
  2. همانند سایر جراحی های زیبایی، لازم است از داروهایی که موجب رقیق تر شدن خون می شوند خودداری نمایید.
  3. سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های الکلی از دو هفته پیش از عمل ممنوعیت دارند.
  4. از لمس کردن بینی خود پس از عمل بینی بدون تامپون جدا خودداری کنید.
  5. هر گونه اعمال فشار بر ناحیه بینی، می تواند منجر به جابه جا شدن استنت ها شود.
  6. در هنگام استراحت و خواب، حتما سر خود را بالاتر از سر بدن قرار دهید تا جریان خون به موضع تحت عمل کاهش یابد.
  7. روز جراحی با یک همراه هماهنگ کنید تا با شما در محل حضور یابد و کارهای شخصی تان را انجام دهد.
  8. تا زمان باز نشدن گچ بینی دوش نگیرید.
  9. در دوره نقاهت ، بدن خود را با نوشیدن مایعات فراوان هیدراته کنید و مصرف میوه و سبزیجات را در این زمان افزایش دهید.
  10. بعد از انجام این پروسه ، فعالیت و یا ورزش های سنگین انجام ندهید زیرا این امر باعث گردش خوش بالا و در نهایت خونریزی شدید می شود.
  11. سعی کنید در مکان های شلوغ به جهت جلوگیری از ورود آسیب به بینی قرار نگیرید.
  12. از قرار گرفتن در مکان های مرطوب و مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

قیمت عمل بینی بدون تامپون

قیمت جراحی بینی بدون تامپون در ساری با توجه به نوع پروسیجری که انجام می شود متفاوت است. اصولا جراحی باز بدون تامپون نسبت به جراحی بسته بدون تامپون قیمت بیشتری دارد. زیرا جراح در این زمان با دقت بیشتری به رفع مشکلات اساسی‎ می پردازد. به دلیل اینکه هر فردی برای برطرف شدن مشکلات خاص بینی خود عمل زیبایی بینی انجام می دهد ، از این رو مبلغ عمل بینی بدون تامپون برای هر فردی نسبت به میزان ایرادات ، نوع بینی ، روش انتخابی جراحی ، تبحر پزشک ، هزینه دکتر بیهوشی ، کلینیک یا بیمارستان و غیره متفاوت است و قیمت نهایی در روز مشاوره به بیمار ارائه می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button