اقدامات قبل از جراحی بینی

سوال اصلی که پیش می آید این است که آیا جراحی بینی روندی ساده است؟! خیر. پروسه تغییر فرم ظاهری و بهبود ایرادات ساختار داخلی بیین از چالش برانگیز ترین عمل ها به شمار می رود. دقت داشته باشید که بینی یک عضو سه بعدی در صورت است که با ایجاد تغییرات که میزان آن ها کم است اما نتیجه نهایی بسیار چشمگیر بوده و تفاوت بسیاری در ظاهر و به خصوص عملکرد آن ایجاد می شود. در این پروسه یکی از مهمترین زوایای کار توجه به اقدامات قبل از جراحی بینی است که سری توصیه های مهم می باشد. این نکات عمدتا توسط دکتر محمد حسین ارزاقی بهترین جراح بینی ساری به بیمار گفته می شود. جهت تجربه روندی ایمن و مطمئن بهتر است تمامی دستورات پزشک به خوبی انجام شود.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی + دکتر ارزاقی

 

پیش از جراحی بینی چه باید کرد؟

راینوپلاستی روشی است که در جهت برطرف کردن ایرادات ظاهری و یا کمک به نواقص تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. عمل کردن بینی می تواند با به وجود آوردن تغییراتی در پوست اطراف و یا غضروف و استخوان می شود ایرادات موجود را برطرف ساخت و فرمی متناسب با چهره را داشت. عمده مردم تمرکز خود را بر روی مراقبت های بعد از جراحی بینی گذاشته اند.

اما باید دانست که اقدامات قبل از جراحی بینی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا این نکات و توصیه های گفته شده توسط جراح بینی موجب می گردد شما پروسه ای راحت و ایمن را پشت سر بگذارید. یادگیری نحوه آمادگی برای روز جراحی ، رعایت خوردن و آشامیدن ، رعایت برخی نکات دارویی و توجه به برخی باید ها و نباید از سری کارهایی است که بهتر است فرد به جو بیش از جراحی زیبایی بینی آنان را با دقت تمام انجام دهند.

هفت روز قبل از عمل کردن بینی :

بدن برای ریکاوری و تجدید نیرو نیازمند انرژی و قدرت است و بهتر است در این مدت به بدن خود استراحت کافی بدهید.

تمیز نگه داشت پوست در اقدامات قبل از جراحی بینی از اهمیت بسیاری برخوردار است. پوست در این پروسه مهم است و تمیز بودن آن موجب پیشگیری از ورود هر نوع میکروب و آلودگی به بدن می گردد.

نوشیدن مایعات به خصوص آب را افزایش دهید. بدن با میزان آب کافی در مدت ریکاوری به کم آبی دچار نمی شود و به راحتی دوره بهبود را پشت سر می گذارید.

عمل بینی روندی یک روزه است که به آن جراحی سرپایی نیز اطلاق می گردد. در نتیجه بهتر است که خود را برای ماندن در خانه و گذراندن دوره نقاهت آماده کنید و با برنامه ریزی باشید.دقت داشته باشید که به معنای ماندن و استراحت مطلق نیست. در روز های اولیه خب طبیعتا احتمال بی حالی شما وجود دارد. اما به علت اینکه نمی توان بعد از اتمام رینوپلاستی سر خود را پایین نگهداری کنید بهتر است که بسیاری از کار های خود از قبیل رانندگی و مطالعه و غیره را به بعد موکول کنید.

در منزل برخی وسایل از قبیل کمپرس سرد، پماد و کرم ها مرطوب کننده لب و پوست را آماده داشته باشید. توجه داشته باشید که تمامی اقدامات قبل از جراحی بینی بایستی طبق نظر و صلاحدید بهترین جراح بینی ساری صورت بگیرد.

اگر فردی هستید که به تنهایی زندگی می کنید بهتر است که در مدت این هفت روز وعده های غذایی مورد نیاز چند روز اخیر را آماده داشته باشید. این کار موجب می شود که حتی شخصی که به عنوان مراقب در روز های اولیه کنار شما می باشد خیلی به زحمت نیافتد و شما نیز خیالتان راحت باشد که بدون غذا نمی مانید که ضعف بدنی را نیز تجربه کنید.

دقت داشته باشید که در این روزهای اخیر بهتر است که در وعده های غذایی خود از مواد خوراکی سرشار از فیبر و ویتامین ها استفاده کنید که بدن شما با کمبود این ویتامین ها مواجه نشود و نیاز به استفاده از قرص های مکمل نداشته باشید.

اگر فردی هستید که همواره در هر شرایطی خود تصمیم به استفاده از هر دارویی را دارید. بهتر است در این مرحله حتما با دکتر عمل بینی صحبت کنید. زیرا باید با توجه به نظر ایشان شما دارو دریافت کنید و مورد مصرف قرار دهید. در اقدامات قبل از جراحی بینی دقت به این نکته بسیار مهم است که استفاده خودسرانهخ از هر نوع دارویی ممکن است روند را با اختلال مواجه سازد.

روز قبل از عمل بینی

رعایت این اصل که شما برای عمل بایستی ناشتا باشید از مهمترین کارهای لازم است. در نتیجه بهتر است که در ساعات پایانی روز از خورد و آشامیدن بپرهیزید.

مجددا تاکید می کنیم که در روز پایانی مانده به جراحی نیز بهتر است که مصرف آب را بیشتر کنید که بدن در مدت پروسه دهیدراته نشود.

استفاده نکردن از لوازم آرایشی از واجبات اقدامات قبل از جراحی بینی است. همچنان بهتر است که پوست را تمیز نگهداری کنید و با شوینده های مناسب نوع پوستی خود آن را از هر نوع آلودگی تمیز کنید.

پوشش مناسبی را برای روز تعیین شده جراحی مشخص کنید. در موقع تعویض لباس بهتر است که کمترین میزان برخورد با سر و صورت را داشته باشد. می توانید از پوشش هایی با یقه های آزاد و یا دکمه دار استفاده کنید.

اجتناب از چه چیزی قبل از جراحی بینی الزامی است ؟

سیگار نکش!!! همانطور که می دانید ، استعمال دخانیات برای سلامت شما مضر است. به خصوص در مواقعی که بدن دچار دگرگونی می باشد بهتر است که قبل و بعد از عمل کردن بینی از کشیدن سیگار خودداری کنید. نیکوتین در بدن موجب منقبض شدن رگ های خونی می شود. این اتفاق باعث کمتر شدن جریان اکسیژن نیز می گردد. دقت داشته باشید این امر موجب کند شدن روند درمان می شود.

نوشیدنی الکلی را کنار بگذارید. مشروبات الکلی را در روزهای نزدیک به عمل بینی بهتر است که از مصرف الکل پرهیز کنید. این کار از مهمترین اقدامات قبل از جراحی بینی به شمار می رود. این ماده صنعتی برای سلامتی سیستم ایمنی بدن مضر است و می تواند منجر به کم آبی بدن گردد.

دقت داشته باشید از لایه برداری های قوی در روزهای نزدیک به تاریخ تعیین شده برای عمل بینی استفاده نکنید. این کار موجب بهم ریختی پوست می شود و علاوه بر تغییر حالت های پیش آمده به علت عمل زیبایی بینی بایستی از التهاب های به وجود آمده از لایه بردار ها نیز مراقبت کنید.

آفتاب نگیرید. در این بازه زمانی نزدیک به موعد مقرر عمل بینی و به منظور رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی بهتر است که در برار تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید. از روش های برنز کردن نیز ممانعت کنید که برای پوست اصلا مناسب نمی باشد.

از مصرف داروهایی که موجب تاثیر گذاری بر جریان خون می شوند خودداری کنید که در حین پروسه برای فرد اختلالی ایجاد نکنند. یکی از اقدامات مهم قبل از جراحی بینی این است که با دکتر خود مشورت کنید و در جریان بگذارید که از کدامین داروها استفاده می کنید.

همیشه شنیده اید که استقاده از مکمل ها برای سلامتی بدن مفید است. اما شایان ذکر است که برخی از مکمل ها و یتامین های از قبیل ویتامین E را بهتر است مصرف نکنید.

با جراح بینی صحبت کنید :

از مهمترین اقدامات قبل از جراحی بینی ، شرکت در جلسه مشاوره است. اهمیت دادن به روند عمل به معنای این است که تمامی خطرها و مزایای این پروسه را پذیرفته اید و با این وجود تصمیم نهایی خود را در ارتباط با انجام آن گرفته اید. شرح کامل روند توسط دکتر عمل بینی موجب می شود اگر استرس و واهمه ای در زمینه فرآیند تغییر فرم ظاهری بینی دارید. برطرف شود و شما به طور کامل با پروسه آشنا شوید و از نتیجه نهایی به دست آمده اطمینان حاصل کنید. بر اساس تنوع در آناتومی افراد می دانیم که هر فرد زیباجو نیاز های منحصر به فرد خود را دارد. جراح بینی باید بتواند انواع احتیاجات بیماران را برطرف سازد و روند را برای او ایمن و مطمئن سازد.

انتظاراتی که می توانید از پروسه داشته باشید :

جراحی بینی برای هر فرد نتیجه منحصر به فردی را در پی دارد. در ادامه به آن ها می پردازیم:

در طی عمل کردن بینی :

رینوپلاستی با توجه به میزان تغییرات خواسته شده و مقدار پیچیدگی آن ، به عنوان یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی ، جراح تصمیم می گیرد که از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده کند. بهتر است که قبل از انجام پروسه با پزشک خود صحبت کنید که بدانید کدام یک از متد ها را برای انجام عمل شما مد نظر قرار داده است. علاوه بر نوع ماده استفاده شده برای پیشگیری از احساس درد ، جراح برای اعمال تغییرات خواسته شده نیز بر اساس نوع بینی و میزان تغییرات خواسته شده ؛ تصمیم می گیرد که از تکنیک باز یا بسته استفاده کند. تمامی این موارد عمدتا در جلسه مشاوره که تاکید بسیار برای شرکت در آن را داشته ایم ، بیان خواهد شد.

نتیجه پایانی :

طبیعتا افراد در نزدیکی خود یا در فیلم و سریال شخصی را مشاهده کرده است که با تغییر شکل ظاهری بینی ، او نیز تصمیم خود را بر انجام جراحی بینی گرفته است. نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که پس از مشاهده خوب است که دماغ خود را ارزیابی کند و مطمون شود که او نیز دارای ایراداتی می باشد که بخواهد با انجام رینوپلاستی آنان را برطرف سازد که در نهایت با تغییر دادن آن بخواهد چهره ای بی نقص و زیبا داشته باشد. اطمینان از سلامت روح و روان بیمار از اهمیت بسیاری برخوردار است.زیرا این امر موجب می شود که فرد پس از اتمام روند پشیمانی و دلزدگی از نتیجه را در پی نداشته باشد.

آزمایشات بالینی :

دکتر عمل زیبایی بینی جهت اطمینان از سلامت فرد متقاضی درخواست انجام برخی آزمایشات را از شخص دارد. بهتر است که جواب این تست ها را به منظور انجام اقدامات قبل از جراحی بینی قبل از انجام جراحی آماده کرده و به پزشک تحویل دهید.

کمکی داشته باشید :

برای روز تعیین شده ، حتما فردی را با خود به بیمارستان ببرید. زیرا شما بعد از اتمام پروسه به علت اثر برجای مانده از مواد بیهوشی توانایی رانندگی را ندارید و بدیهی است که حضور یک شخص در کنار شما واجب است.

سابقه بیماری :

حتما قبل از اینکه تحت تغییر فرم ظاهری بینی قرار بگیرید بایستی بیماری های زمینه ای که دارید را به جراح اطلاع دهید. یکی دیگر از مهمترین اقدامات قبل از جراحی بینی آگاهی کامل دادن به پزشک در ارتباط با سلامت خود اطلاع دهید به خصوص اگر به دارو یا مواد خوراکی خاصی حساسیت دارید نیز بایستی به جراح بگویید که موجب بروز اختلالی در روند عمل کردن بینی پیش نیاید.

تمرین تنفس :

بعد از اعمال میزان تغییرات درخواست شده از سوی فرد متقاضی ، طبیعتا بهترین جراح بینی ساری بر روی بینی در روز های اولیه باند و گچ قرار می دهد و این امر موجب می شود که درصد بیشتری از تنفس از مسیر دهان انجام شود. در نتیجه بهتر است که در روز های نزدیک به جراحی زیبایی بینی در منزل خود تنفس دهانی را تمرین کنید که در روزهای بعد از انجام رینوپلاستی برای نفس کشیدن دچار مشکل نشوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button