جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی در واقع ترکیبی از مدل طبیعی و فانتزی است. در این عمل با حفظ تناسبات با اجزای صورت ، بینی تا حدی کوچک شده و قوسی ملایم به آن داده می شود. در نتیجه ساختار بینی بعد از جراحی بینی ، انقدر کوچک نبوده که از محدوده فرم بینی طبیعی خارج شود و از سویی دیگر قوس و انحنای زیبای بینی های عروسکی را دارد. در این مبحث از سایت دکتر محمد حسین ارزاقی سعی کرده ایم ضمن توضیحی در مورد تفاوت میان بینی فانتزی و نیمه فانتزی ، شرایط و چگونگی روند آن را عنوان نماییم.

 

جراحی بینی نیمه فانتزی - دکتر ارزاقی

 

منظور از جراحی بینی نیمه فانتزی چیست ؟

علاوه بر رفع ایرادات مانند سایر جراحی های زیبایی بینی ، هدف از این عمل ، کوچک کردن و ایجاد انحنای زیبا به بینی است. پس از اتمام پروسه و سپری شدن نقاهت ، قوس ایجاد شده در نمای نیمرخ ، قابل مشاهده بوده اما سوراخ های بینی به اندازه بینی فانتزی قابل مشاهده نمی شوند. به عبارتی دیگر جراح بینی سعی می کند اندازه و شکل بینی را به گونه ای تغییر دهد تا با سایر اجزای صورت فرد تطابق داشته باشد. به طور کلی نتیجه عمل بینی نیمه فانتزی به گفته دکتر ارزاقی به شرح زیر است :

  • کوچک شدن در عین حفظ طبیعی بودن فرم بینی
  • عدم بالا بردن نوک بینی تا حد زیاد
  • ایجاد زاویه ای بین 90تا100 درجه
  • عدم ایجاد قوس به حالت سرسره

تفاوت جراحی بینی نیمه فانتزی و فانتزی

برای آگاهی با تفاوت های میان این دو لازم است با مدل بینی عروسکی یا فانتزی بیشتر آشنا شوید. سایز بینی در این عمل تا حد زیادی کوچک شده و سوراخ های بینی در نمای روبرو بدرستی نمایان هستند. تقریبا می توان گفت اشخاصی که دارای بینی گوشتی هستند امکان فانتزی برایشان غیر قابل انجام است و گزینه مناسبی برای آن به شمار نمی آیند. در مقابل ، بینی های استخوانی که عیوب زیادی در آن ها قابل مشاهده نیست ، کاندید ایده آل این جراحی محسوب می شوند چرا که پیچیدگی عمل کاهش می یابد. در جراحی بینی نیمه فانتزی نیز همین قاعده لازم است با این تفاوت که در این عمل ، تناسبات چهره به دلیل کوچک و ظریف شدن بینی آنچنان به چشم نمی اید. قوس و انحنایی که بر تیغه میانی بینی فرد ایجاد می شود ، زیبایی بینی را دو چندان کرده و متمایل شدن نوک بینی به سمت بالا ، کامل کننده زیبایی بینی فرد می شود. فرم بینی فانتزی و نیمه فانتزی در میان خانم ها بیشتر از آقایان محبوب است اما نیاز است در هنگام تصمیم به انجام این عمل ، این نکته را لحاظ نمایید که امکان جراحی بینی برای شما دشوار و پیچیده می شود.

روند عمل بینی نیمه فانتزی

در جراحی بینی نیمه فانتزی نیز مانند سایر عمل های بینی ، پزشک می تواند از دو تکنیک باز و بسته با توجه به وسعت ایرادات بهره مند شود. با این حال به دلیل نیاز به اعمال تغییرات زیاد در بینی برای رسیدن به فرم ایده آل و مطلوب ، بهترین گزینه روش جراحی بینی به روش باز است تا دسترسی پزشک به بافت و ساختمان بینی به خوبی میسر شود.

  • جراحی به روش بسته

در این تکنیک ، تمامی برش های مورد نیاز برای اعمال تغییرات از طریق برش های داخلی قابل انجام است و همین امر پروسه را با محدودیت هایی روبرو می نماید چرا که اعمال تغییرات و اصلاحات به صورت گسترده امکان پذیر نیست. تنها در اشخاص با ایرادات جزئی ، این شیوه موثر شناخته می شود.

  • جراحی به روش باز

در عمل بینی نیمه فانتزی ، علاوه بر ایجاد برش در ناحیه پره های بینی ، برشی ظریف در ناحیه کلوملا ( ستون وسط بینی ) ایجاد می شود تا پزشک قادر باشد پوست بینی را از ساختمان استخوانی و غضروفی جدا نماید تا بر ساختار آن احاطه پیدا کند. بنابراین محدودیت در این تکنیک وجود ندارد و به شرط متبحر بودن پزشک معالج ، تمامی ایرادات بینی مرتفع شده و هیچ گونه مشکل تنفسی در پی جراحی بینی نیمه فانتزی پدید نخواهد آمد.

نکات مهم در عمل بینی نیمه فانتزی

  • به دلیل حساسیت عمل جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی ، به جهت دستیابی به بهترین نتیجه ، جراح بینی کارکشته و متبحر در این حوزه را انتخاب نمایید.
  • افراد دارای بینی استخوانی که ملزومات اصلی مانند پوست نازک و غضروفی محکم را برای رینوپلاستی دارند ، گزینه ایده آل این عمل به شمار می روند.
  • سلامت عمومی کامل از جمله مواردی است که توجه به آن ضروری می باشد. این امر می تواند منجر به کاهش مدت زمان نقاهت گردد.

کاندید نامناسب جراحی بینی نیمه فانتزی

برای این جراحی برخی افراد مناسب شمرده نمی شوند که به گفته بهترین جراح بینی ساری شامل موارد زیر می شوند:

  • محدوده سنی

افراد زیر سن بلوغ مجوز عمل بینی نیمه فانتزی را ندارند چرا که به عقیده بسیاری از پزشکان ، لازم است رشد استخوان های فرد به اتمام رسیده باشد تا بتوان عمل بینی را انجام داد. پسران بعد از 18 سالگی و دختران بعد از پایان یافتن 16 سالگی خود مجوز انجام رینوپلاستی را خواهند داشت. با این حال بهتر است به توصیه دکتر منتخب خود در این خصوص توجه نمایید.

  • بیماران

اشخاصی که مبتلا به آرتروز ، اختلالات خونی ، کلسترول بالا ، بیماران ریوی و قلبی و افراد مبتلا به فشار خون بالا با محدودیت در انجام جراحی بینی نیمه فانتزی مواجه هستند.

  • عادات نادرست

کسانی که عادات غلط مانند استعمال سیگار و دخانیات دارند نیز از جمله کاندیدای نامناسب عمل محسوب می شوند.

  • بارداری

در زنان باردار ، هیچ گونه عمل زیبایی تا پایان وضع حمل صورت نخواهد گرفت زیرا اثرات بیهوشی و بی حسی بر جنین تاثیری منفی می گذارد.

انواع مدل های جراحی بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی استخوانی‎

نسبت به میزان ضخامت پوست بینی دو نوع بینی گوشتی و استخوانی داریم. یکی از بهترین مدل های جراحی بینی استخوانی ، فرم نیمه فانتزی می باشد زیرا از خصوصیات بینی های استخوانی پوست نازک و استخوان محکم است. با توجه به اینکه  احتمال افتادگی و بازگشت نوک بینی در مدل استخوانی کمتر می باشد ، بهترین گزینه این نوع از بینی ها شکل نیمه فانتزی است.  

بینی نیمه فانتزی گوشتی‎

داوطلبانی که بینی هایی گوشتی با غضروف ضعیف و پوست ضخیم‌ در اطراف بینی خود دارند ، گزینه مناسبی برای رینوپلاستی به فرم نیمه فانتزی گوشتی نیستند. در صورتی که این افراد جراحی بینی نیمه فانتزی انجام دهند ، احتمال برگشت ‌پذیری و افتادگی نوک بینی آن ها وجود دارد.

بینی نیمه فانتزی نوک تیز

طرفداران این فرم بینی ، خانم‌ها هستند که بینی ظریف ، باریک و نوک تیز دوست دارند. در این نوع رینوپلاستی داوطلب ترجیح می ‌دهد نوک بینی اش به سمت بالا و حالت نیمه عروسکی باشد.

جراحی بینی نیمه فانتزی نوک گرد

بینی نوک گرد زیبایی چشم‌ ها را کمتر می کند و انواع مختلفی دارد. افرادی که به سراغ جراحی بینی نیمه فانتزی نوک گرد می‌ روند ، تغییرات بسیاری در ظاهر خود ایجاد می کنند.

عمل بینی نیمه فانتزی مردانه‎

هرچند بانوان بیشتر از مردان طرفدار جراحی بینی نیمه فانتزی می باشند اما رینوپلاستی نیمه فانتزی مردانه هم بی طرفدار نیست. این پروسیجر در واقع بین جراحی بینی فانتزی و طبیعی است. البته آقایانی که این نوع را انتخاب می‌ کنند صرفا تنها قوسی کم بر روی بینی خود می‌ خواهند.

بینی نیمه فانتزی دخترانه

بینی نیمه فانتزی دخترانه دارای قوسی بیشتر نسبت به مدل طبیعی است که در بین دختران جوان بسیار پر طرفدار می باشد.

بینی نیمه فانتزی

اقدامات قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی

از جمله کارهایی که نیاز است قبل از عمل بینی نیمه فانتزی انجام شود ، گذراندن مشاوره قبل از پروسه است. در جلسه مشاوره به طور جامع در خصوص اهداف و انتظارات خود با پزشک گفتگو نمایید. این امر به جراح بینی کمک می نماید در خصوص تکنیک و نحوه عمل تصمیم گیری کنند. سایر موارد به گفته دکتر ارزاقی عبارتند از:

  1. با بررسی سوابق پزشکی شما ، پزشک می تواند به انجام جراحی بینی نیمه فانتزی یا عدم انجام آن پی ببرد. بنابراین صادقانه در خصوص بیماری هایی که به آن ها مبتلا هستید ، با دکتر صحبت کنید. همچنین داروهایی که به دلایل مختلف پزشکی مصرف می کنید را برای ایشان نام برده تا در صورت صلاحدید ، آن را برای مدتی محدود نمایید.
  2. از دو هفته قبل از عمل ، استعمال سیگار و نوشیدن الکل را کنار بگذارید.
  3. در شب قبل از عمل استحمام نموده و در روز تعیین شده بدون آرایش در کلینیک یا بیمارستان حاضر شوید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی

توجه به موارد عنوان شده در زیر به شما کمک می کند تا فرایند بهبودی با سرعت بیشتری سپری شود و زودتر به فعالیت های روزمره خود بازگردید:

  • داروهای تجویز شده را در فواصل منظم طبق دستور پزشک مصرف نمایید. این داروها شامل آنتی بیوتیک ها و مسکن ها می شوند. به هیچ عنوان داروها را با موارد مشابه جایگزین نکنید.
  • از حضور در محیط های شلوغ خودداری کنید تا از ضربه های ناگهانی و نا خودآگاه به صورت شما پیشگیری شود.
  • در هنگام عطسه و سرفه بعد از عمل بینی نیمه فانتزی ، این عمل را با دهان باز انجام دهید تا هوا از دهان شما خارج شود.
  • تحت هیچ شرایطی به جهت رفع گرفتگی های بینی خود، فین نکنید و برای این کار ، از سرم های شستشوی بینی استفاده نمایید.

هزینه جراحی بینی نیمه فانتزی

به طور کلی هزینه جراحی بینی نیمه فانتزی در جلسه مشاوره و پس از معاینه توسط پزشک ارائه خواهد شد. پزشک در حقیقت پس از آنالیز میزان مشکلات بینی ، هزینه نهایی این پروسیجر را تعیین می کند. با توجه به اینکه جراحی بینی نیمه فانتزی جز پروسه های زیبایی به حساب می آید ، از این رو بیمه هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کند. در صورتی که زیباجو علاوه بر ایرادات ظاهری ، به پولیپ و یا انحراف نیز دچار باشد و بخواهد آن را در حین عمل بینی نیمه فانتزی درمان کند ، باز جراحی زیبایی محسوب می شود و شامل بیمه نمی شود.

انتخاب بهترین دکتر رینوپلاستی نیمه فانتزی

یکی از با اهمیت ترین موارد برای جراحی بینی نیمه فانتزی ، این است که در انتخاب جراح بینی باتجربه دقت کافی داشته باشید. هرچه مهارت پزشک بیشتر باشد فرد از نتیجه مطلوب تر و بهتری برخوردار می شود. در واقع بینی نیمه فانتزی به دقت بسیار بالایی نیاز دارد ، زیرا در صورتی که قوس بینی بیش از اندازه شود ، حالت نیمه فانتزی خود را از دست داده و به فرم فانتزی تبدیل می شود.

تفاوت بینی طبیعی و نیمه فانتزی چیست ؟

در جراحی های بینی مختلف ، نوع بینی و آناتومی چهره متقاضیان بررسی می شود. اغلب جراحی بینی نیمه فانتزی مناسب افراد دارای بینی استخوانی می باشد. داوطلبانی که دارای بینی های گوشتی هستند عموما از فرم بینی به شکل طبیعی نتیجه بهتری دریافت می کنند. پزشک با تجربه از علم زیبایی شناسی بالایی برخوردار است و پس از بررسی پوست و غضروف های بینی زیباجو نسبت به فرم صورت ، بهترین مدل جراحی بینی را توصیه می کند. در بینی های طبیعی ، قوس و سربالایی در نوک بینی روئیت نمی شود اما بینی نیمه فانتزی ، دارای قوسی کمتر از بینی فانتزی می باشد.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button