جراحی بینی فانتزی در ساری

در ارتباط با جراحی بینی ، دو نوع بینی وجود دارد ؛ گوشتی و استخوانی. علت تعیین کننده در تشخیص این دو از یکدیگر ضخامت پوست است. در بینی های استخوانی پوست نازک و با ضخامت متوسط است ولی در دیگری پوست ضخیم است. در گونه استخوانی به دلیل نازکی پوست ، تمامی اجزا به وضوح قابل مشاهده هستند. در این نوع عمدتا غضروف محکمتر است که منجر به استحکام بیشتر نوک بینی می شود و در نتیجه کاهش احتمال افتادگی نوک را در پی دارد. اما در طرف دیگر بینی های گوشتی به علت بالا بودن ضخامت پوست نمی توان به وضوح اجزا استخوانی بینی را مشاهده کرد. برعکس نوع دیگر غضروفی ضعیف و نازک دارند. شایان ذکر است که این قانون ها در تمامی اشخاص با آناتومی های متفاوت صدق نمی کند و ممکن است که در برخی بینی های استخوانی شاهد پوست بینی ضخیم و در نوع دیگر دارای ضخامت پوست کمتر با غضروفی محکم باشید. در روند رینوپلاستی بینی به مدل های متفاوتی دستخوش تغییر می شوند. اعم از، جراحی بینی فانتزی ، طبیعی و نیمه فانتزی که تمامی این متد ها برای راینوپلاستی کاربرد دارند به عبارت ساده تر در راستای درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند. با ماه همراه باشید تا در مقاله دکتر محمد حسین ارزاقی سری بهترین جراح بینی ساری توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم.

 

جراحی بینی فانتزی + دکتر ارزاقی

 

جراحی بینی فانتزی :

همانطور که گفته شد یکی از انواع روش های رینوپلاستی ، عمل کردن فانتزی است. این متد در میان بانوان بیشترین طرفدارها را به خود اختصاص داده است. این مدل شاید برای هر نوع از بینی مناسب نباشد زیرا برای نمایان شدن اجزای زیبایی آن نیاز به پوست نازک است در بینی های گوشتی به علت حجم بالای چربی و ضخامت زیاد این احتمال وجود دارد که میزان تغییرات ایجاد شده به خوبی نمایان نشود. دقت داشته باشید که در انتخاب نوع مدل دقت بالایی داشته باشید زیرا در پی اعمال تغییرات اگر نیاز به انجام جراحی بینی ترمیمی باشد به دلیل کوچک بودن سایز بینی این روند با سختی روبه رو خواهد بود.

طبیعتا انجام جراحی بینی فانتزی بر روی گونه استخوانی از نتیجه بهتری برخوردار است. تغییرات ایجاد شده در این متد به حدی خواهد بود که علاوه بر اصلاح فرم بینی بر حفظ ساختار داخلی نیز متمرکز بود. در این روند سعی بر تغییر زاویه نوک بینی با لب بالایی وجود دارد و علاوه بر آن بر روی پل بینی یک قوس ایجاد می شود که نمایی عروسکی و زیبا داشته باشد.

ایرادات عمده بینی ، کدام یک برای شماست ؟

با توجه به این نکته که زیبایی به وسیله بیننده مشخص می شود و تمامی دماغ ها فاکتورهای زیبایی منحصر به فرد دارند. در اینجا به چند نوع از انواع بینی اشاره خواهیم کرد :

بینی پهن :

از نظر ظاهری نازک و برجسته دیده می شود. حالتی نرم و گرد دارد. حدود پنج درصد از افراد جامعه دارای بینی های پهن هستند.

بینی عقابی :

به علت وجود قوس و انحراف بر روی پل بینی به این نام شناخته شده است. زیرا به دلیل این ایرادات شبیه به منقار عقاب است و از این رو به آن ها بینی های عقابی اطلاق شده است. این دماغ برای جراحی بینی فانتزی مناسب نیست.

بینی صاف :

به این نوع یونانی نیز گفته می شود و در برابر بینی های منحرف و کج همواره جزو بی نقص ترین ها به شمار می روند. در این نوع عمدتا با کشیدگی پل دماغ شناخته می شود و معمولا عاری از هرنوع انحنا و قوس است.

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

انتخاب جراح :

اولین و مهم ‌ترین اقدام، یافتن جراح متخصص و باتجربه در زمینه رینوپلاستی فانتزی است. تبحر و زبر دستی جراح ، نقش اساسی در خلق نتایج زیبا و متناسب با چهره شما خواهد داشت. در انتخاب جراح، به سوابق و نمونه کارهای او، نظرات بیماران قبلی و همچنین مجوز ها توجه کنید.

مشاوره حضوری :

پس از انتخاب جراح، نوبت به مشاوره حضوری می ‌رسد. در این جلسه، جراح به معاینه دقیق بینی و ساختار صورت شما می ‌پردازد. در این مرحله، انتظارات و ایده‌ های خود را از جراحی به طور شفاف با جراح در میان بگذارید. همچنین، جراح با توجه به شرایط شما، بهترین روش جراحی را به شما پیشنهاد خواهد داد.

آزمایش‌ ها و اقدامات پزشکی :

انجام برخی آزمایش‌ ها و اقدامات پزشکی، پیش از رینوپلاستی فانتزی ضروری است. جراح لیست کاملی از این موارد را به شما ارائه می‌ دهد. به طور کلی، آزمایش خون، عکس‌ برداری و در برخی موارد، سی‌ تی ‌اسکن بینی از جمله این موارد هستند.

مراقبت‌ های قبل از عمل :

در دو هفته منتهی به عمل، از مصرف داروهایی مانند آسپرین و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی خودداری کنید. همچنین، استعمال دخانیات و مصرف الکل باید به طور کامل قطع شود. در صورت ابتلا به بیماری‌ های خاص، حتماً جراح خود را از آن مطلع سازید.

روز عمل :

در روز عمل، با روحیه‌ ای آرام و بدون آرایش به مطب یا بیمارستان مراجعه کنید. از مصرف هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی به طور کامل خودداری کنید. همچنین، لباس ‌های راحت و گشاد بپوشید که به راحتی  از تن درآورده شوند.

چند نکته که بهتر است آن ها را به خاطر داشته باشید :

  • در انتخاب جراح، به تعهد اخلاقی و وجدان کاری او نیز توجه داشته باشید.
  • در جلسه مشاوره، از پرسیدن سوالات خود، هرچند کوچک، واهمه نداشته باشید.
  • در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرطبیعی پس از عمل، سریعا به جراح خود اطلاع دهید.
  • نتایج نهایی رینوپلاستی فانتزی، به مرور زمان و با فروکش کردن تورم، آشکار خواهد شد.

بهترین جراح بینی چه کسی است؟

با دقت به این نکته که انتخاب پزشک خوب می تواند در نتیجه عمل بینی فانتزی بسیار موثر باشد همچنین با توجه به غیر بازگشت پذیری نتیجه نهایی رینوپلاستی بایستی بیشترین وسواس و دقت را در انتخاب دکتر داشته باشید که نتیجه به دست آمده مطابق با میل و خواسته شما باشد. مهارت ، دانش ، تخصص و تجربه دکتر بینی از اصلی ترین فاکتورهای انتخاب دکتر عمل زیبایی بینی به شمار می رود. همچنین یک جراح خوب باید هنر زیبایی را در کنتار علم رینوپلاستی داشته باشد زیرا برای ایجاد تناسب بینی با دیگر اجزا صورت مورد نیاز است. در روند انتخاب پزشک متبحر برای عمل بینی فانتزی می توان با بررسی صفحات اجتماعی از قبیل اینستاگرام و صفحه سایت و غیره تمامی نمونه کارهای انجام شده توسط ایشان را مشاهده و مورد بررسی قرار داد.

روش های جراحی بینی فانتزی :

به طور عمده رینوپلاستی به تشخیص دکتر و روشی که انجام داده می شود به دو تکنیک باز و بسته تقسیم می شود. که در ادامه این متد ها را بررسی خواهیم کرد:

در طی سال های اخیر استفاده از روش های مذکور از بحث برانگیز ترین مباحث این جراحی به حساب می آید. شایان ذکر است که انتخاب هر کدام از متد ها بسته به سلیقه و دیدگاه جراح بینی با توجه به شرایط جسمانی بیمار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بهتر است که فرد متقاضی در انتخاب این متد اصرار به استفاده از یکی از تکنیک های باز یا بسته نداشته باشد. زیرا سلامتی شما در روند فوق از اولویت بیشتری برخوردار است و بر اساس آن دکتر یکی از آنان را مناسب می داند. حال به سوال اصلی می رسیم.جراحی باز یا بسته؟ شایان ذکر است که این دو روش در جهت راه یابی به ناحیه تحت درمان برای اعمال تغییرات خواسته شده مرود استفاده قرار می گیرد.

در روند باز بهترین جراح بینی ساری با استفاده از ایجاد برش حالتی را به وجود می آورند که نوک و پشت بینی قابل دسترس باشد و برای وی بیشترین وسعت دید را به طوری که تمامی ساختار داخلی را به وضوح مشاهده کند ، به وجود آورد. عمدتا روش باز به دلایل گفته شده اعم از دسترسی بیشتر و ضوح کامل به نسبت دیگر متد از ارجحیت بیشتری برخوردار است. علاوه بر پروسه های زیبایی در جراحی ترمیمی ، عمل کردن بینی های با ابعاد بزرگ در قسمت نوک و شکاف لب عمدتا از روش باز بهره می برند. دقت داشته باشید که در جراحی بینی فانتزی به دلیل آن که نیاز به جمع کردن پره ها وجود دارد بهتر است که از روند باز استفاده شود.

ناگفته نماند که استفاده از روش بسته طرفداران خاص به خود را دارد و توضیحات گفته شده دلیل بر عدم استفاده از آن نخواهد بود. همانطور که می دانید در ایران جراحی زیبایی بینی پیشرفت چشمگیری داشته است و این به دلیل افزایش تعداد درخواست برای رینوپلاستی می باشد و در پی آن به سبب انجام عمل های بسیار زیبایی بینی ، جراحان از تبحر و تجربه بالایی برخوردار گشته اند و یکی از علائم در عصر حاضر نبود جای بخیه پس از اتمام روند است. بسیاری از افراد تمایل دارند که کمتر کسی متوجه ایجاد تغییر در بینی آن شوند در نتیجه پزشک برای آنان از تکنیک بسته استفاده می کند البته ناگفته نماند که استفاده از این روش بسته به میزان تغییرات و نوع دماغ فرد نیز دارد.

آیا می توانیم بدون عمل ، بینی را عروسکی کنیم ؟

پاسخ به این سوال در ارتباط با جراحی بینی فانتزی ، منفی است. زیرا برای گروهی که نیاز به برطرف کردن عیوب جزئی بر روی بینی دارند عمدتا از روند های نظیر تزریق فیلر ، بوتاکس و غیره می توانند بهره ببرند. نکته قابل توجه این است که نتیجه به دست آمده از این متدها عمدتا ماندگار نخواهد بود. در نتیجه برای ایجاد تغییرهای بیشتر و ماندگارتر نیاز به انجام جراحی خواهید داشت. با هیچ پروسه ای جز رینوپلاستی نمی توانید غضروف و یا استخوان بینی را کوچک کرد بنابراین بهترین راهکار برای ایجاد حالتی عروسکی ، استفاده از روش عمل بینی فانتزی است.

سن متناسب با عمل بینی عروسکی :

انجام پروسه فوق در میان زنان و مردان جامعه عمدتا بدون در نظر گرفتن خصیصه خاصی مورد انجام قرار می گیرد. اما دقت در برخی موارد از اهمیت بسیاری برخوردار است. به طور مثال در جواب آزمایشات اولیه که توسط جراح از شما درخواست می شود ، بهتر است که با کمبود ویتامین مواجه نباشید اعم از ، آهن و کلسیم و غیره. یا از بیش دچار بیماری زمینه ای نباشید.

در ارتباط با خانم ها نکته مهم بارداری آنان است. این حالت موجب می شود که فرد نتواند جراحی بینی فانتزی را انجام دهد زیرا استفاده از مواد بیهوشی در پروسه ممکن است سلامت مادر و جنین را به خطر بیاندازد. در پایان خوب است بدانید که برای داشتن نتیجه نهایی ماندگار از عمل بینی عروسکی بهتر است که در سن مناسب مورد انجام قرار واقع شود. به عبارت ساده تر برای مقابله از تغییر فرم جدید بینی باید تا پایان سن بلوغ که در افراد متغیر است صبر کنید و سپس برای تغییر در ایرادات بینی اقدام کنید. عمدتا در میان بانوان رنج سنی مناسب 14 الی 16 سالگی و در میان مردان 16 الی 18 سالگی می باشد. رعایت این نکته منجر به تثبیت و ماندگاری در نتیجه نهایی می گردد.

بینی فانتزی برای چه افرادی مناسب است ؟

آن دسته از اشخاص که تمایل دارند بینی با سایز کوچک داشته باشند و پره های آن جمع تر گردد. تمایل به وجود قوس و همچنین فاصله بیشتر نوک دماغ با لب بالایی ؛ تمامی این موارد زمانی که فرد آنان را تقاضا کنند و به ابعاد صورت آنان هارمونی داشته باشد نتیجه بر آن است که جراحی بینی فانتزی مناسب آن ها خواهد بود.

بینی عروسکی یا نیمه فانتزی

تفاوت عمل بینی فانتزی با دیگر مدل ها از رایج ترین سوالات مطرح شده در میان افراد متقاضی است. همانطور که گفته شد می دانید که در نوع عروسکی بینی چه تغییراتی می کند. در نوع نیمه فانتزی که تلفیقی از طبیعی و فانتزی می باشد. در واقع یعنی فاصله لب بالایی و نوک بینی به نسبت عروسکی کمتر است و مقدار انحنای کمتری را بر روی پل آن داریم.

در نوع طبیعی خب همانطور که از نام آن هویداست می دانید که فرمی نچرال دارد و قوس یا انحنایی وجود نخواهد داشت. در نوع طبیعی مردان و زنان بسیاری خواستار آن هستند اما عمل بینی فانتزی عمدتا در میان بانوان از درخواست بیشتری برخوردار است. آقایان کمتری خواستار چهره ای عروسکی می باشند مگر آن که آناتومی استخوانی صورت آنان با این مدل همخوانی داشته و سلیقه آن ها باشد.

توصیه های بعد از جراحی بینی فانتزی

به علت اینکه عمل بینی فانتزی از حساسیت بیشتری برخوردار است طبیعتا نیازمند توجه بیشتری در زمان ریکاوری می باشد. دقت داشته باشید که به علت نوک سربالا اهمیت مراقبت های بعد از جراحی بینی ، بیش از بیش حائز اهمیت است. در زیر برخی از نکات گفته شده توسط بهترین جراح بینی ساری را بیان خواهیم کرد :

  • جهت کاهش کبودی بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • در صورت بروز درد بدیهی است که تنها از مسکن های تجویز شده توسط پزشک می توانید استفاده کنید.
  • برای رینوپلاستی عمدتا رژیم خاصی احتیاج نیست ، اما برای پیشگیری از بروز فشار به فک و بینی بهتر است که از مصرف مواد خوراکی سفت و محکم خودداری کنید.

به دلیل اینکه نتیجه این عمل دارای بینی با نوک رو به بالا می باشد ، بهتر است که بیشترین مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی را در زمینه ممانعت از برخورد ضربه به ناحیه تحت درمان انجام دهید. زیرا به راحتی برخورد یک ضربه می تواند منجر به افتادگی نوک آن گردد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستاره
ستاره
1 سال قبل

پوست دماغم نازکه اما بینیم بزرگه. به فرم فانتزی هم میشه عمل کرد؟

Call Now Button