جراحی بینی طبیعی

تجربه ای به یاد ماندنی با صورتی طبیعی به وسیله جراحی بینی در ساری ، در گذر از سال های اخیر ، شاهد دیدن جراحی های زیبایی بودیم که بجز به رخ کشیدن ، خود نمایی ها چیزی را به همراه نداشته اند. تمامی این نتایج عمل های پلاستیک ، ریشه در مد و تقاضای افراد به نسبت فاکتور های زیبایی در دوران خود بوده است. اما در عصر حاضر شاهد المان های زیبایی شناسی چهره های طبیعی هستیم که این امر موجب گشته افراد متقاضی رینوپلاستی ، بیشترین درخواست را در ارتباط با جراحی بینی طبیعی داشته باشند. این موضوع باعث شده است که اشخاص با چهره زیبا نیز ، دارای صورتی متناسب و زیبا تر باشند. در این مطالب که در ذیل به آن قرار است توسط جراح بینی اشاره شود ، می خواهیم در زمینه ابهامات شما در ارتباط با این موضوع بپردازیم. برای آن دسته از اشخاصی که به علت شنیده های نا معتبر دچار دو دلی گشته اند ، با روند مذکور آشنا شده و با خیالی راحت اقدامات لازم را جهت عملی کردن رویای داشتن چهره ای بی نقص را پیگیری کنند. پس با دقت با مقاله دکتر محمد حسین ارزاقی همراه باشید ؛ بی شک جواب مجهولات ذهن شما در این متن موجود است.

 

جراحی بینی طبیعی + دکتر ارزاقی

 

بیشتر با روند جراحی بینی طبیعی آشنا شوید

رینوپلاستی که همان جراحی زیبایی بینی است ، پروسه ای می باشد که در جهت بر طرف کردن ایرادات ظاهری و ساختاری در دماغ مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت بهتر ، این روند را عمدتا درمانی و زیبایی می خوانند. بهتر است در ابتدا اشاره ای به آناتومی بینی داشته باشیم. همانطور که در مقاله مربوطه گفته شد ، ساختار این عضو از صورت شامل ریشه بینی ، پل ، پره ها و غضروف تشکیل شده است. در سال های اخیر ، به علت آن که بیشترین میزان تقاضا را در ارتباط با عمل بینی داشته ایم ، ایران را سرزمین جراحی های زیبایی بخصوص رینوپلاستی می دانند. زیرا از بسیاری از کشورها افراد زیبا جویی را داریم که تنها به دلیل انجام عمل زیبایی بینی به ایران سفر کرده اند. اشخاص بسیاری را داریم که کاندید انجام این پروسه هستند ؛ به علت آنکه تمایل دارند بینی آنان نیز به فرمی نچرال تغییر پیدا کند یا اینکه از عمل های فانتری و نیمه فانتزی نتیجه های مطلوبی را دریافت نکرده و برای عمل ثانویه به سراغ جراحی بینی طبیعی آمده است.

این حالت از عمل به علت اینکه درصد بالایی از میزان تناسب و موزون بودن بینی با دیگر اجزاء چهره را در پی  دارد ، در میان بانوان و آقایان از طرفداران بیشتری برخوردار است. بله همانطور که مشاهده می فرمایید ، در میان کاندید های این روند ، آقایان نیز حضور دارند. زیرا نتیجه نهایی این پروسه ، به چهارچوب چهره مردانه آنان نیز تناسب می بخشد. در این روند ، فرم بینی از حالت نرمال و طبیعی خود خارج نخواهد شد و تنها ایراداتی که در ظاهر آن وجود دارد برطرف می گردد. بدین معنا که اگر پره ها پهن و نوک بینی گوشتالود است ، آن ها را به شکلی طبیعی تغییر می دهند که همراستا با درخواست به جوی محترم باشد. بر روی پل بینی قوسی به وجود نخواهد آمد که ظاهر آن را غیر طبیعی نشان دهد یا پره ها به نحوی جمع نمی شوند که مسیر تنفس فرد مختل گردد یا افراد دیگر به راحتی بتوانند متوجه میزان تغییرات به وجود آمده در بینی شخص متقاضی گردند. این نکته ، از مهمترین و شاخص ترین مزیت های جراحی بینی طبیعی به شمار می رود.

فیلم جراحی بینی طبیعی در ساری

 

 

هدف از انتخاب جراحی بینی طبیعی چیست؟

بسیاری به دلیل وجود مشکلات و اختلالات عملکردی ، مثل مشکلات تنفسی تصمیم به جراحی بینی می گیرند ؛ با این حال ممکن است تمایلی به ایجاد تغییرات در ظاهر آن نباشند. ترجیح این دسته از افراد انتخاب جراحی بینی طبیعی است که با انجام این پروسه ، ظاهر طبیعی صورتشان حفظ شود. به همین دلیل ، اکثر آقایان متقاضی این عمل زیبایی هستند ؛ چون برای بسیاری از آنها حفظ ابهت و جذبه بسیار اهمیت دارد. البته خانم هایی هم هستند که همچنان خواستار این روند زیبایی باشند.

تفاوت های ظاهری بینی طبیعی با دیگر مدل ها در چیست ؟

برای دانستن جواب این پرسش بهتر است در ابتدا اشاره ای به این موضوع داشته باشیم که رینوپلاستی عمدتا با سه حالت متفاوت برای فرد انجام خواهد گرفت. جراحی بینی طبیعی ، فانتزی و در نهایت عمل بینی نیمه فانتزی است. خب حالا به راحتی می توان تفاوت های این سه نوع را با یکدیگر برشمرد. تفاوت اصلی و شاخص آنان ، در فرم ظاهری آن ها می باشد. به عبارت ساده تر میزان تغییرات به وجود آمده ، علت عدم شباهت آنان با یکدیگر است. زیرا در عمل بینی طبیعی ، شکل نهایی کاملا نچرال و همخوان با دیگر اجزا چهره است و در نهایت فرد صورتی طبیعی را تجربه خواهد کرد.

اما در روند جراحی بینی فانتری و نیمه فانتزی ، بر روی دماغ قوسی داده خواهد شد که نوک آن را رو به بالا متمایل می سازد و بینی به نسبت فرم طبیعی باریک تر و پره های جمع تری خواهد داشت. بنابراین ، انجام این دو پروسه عملا با سلیقه درصد بیشتری از متقاضیان همخوان نخواهد بود و کاندید های منحصر به خود را دارند.

نگاهی اجمالی به روند جراحی طبیعی بینی

  • اطمینان خاطر داشتن از انجام رینوپلاستی
  • انتخاب بهترین دکتر عمل بینی طبیعی در ساری
  • انجام اقدامات لازم و ضروری پیش از پروسه
  • بستری شدن در بیمارستان به مدت یک روز
  • بازه زمانی مورد نیاز جهت انجام فرآیند ، نهایتا یک الی دو ساعت
  • نوع بیهوشی مورد استفاده به انتخاب دکتر ، با توجه به شرایط شما
  • دوره ریکاوری حدود سه الی چهار هفته
  • انجام مراقبت های بعد از عمل بینی طبیعی
  • بازه زمانی درمان و بهبود کلی از شش ماه تا یک سال

علت انتخاب جراحی بینی طبیعی

انتخاب این نوع از عمل کردن بینی ، علاوه بر حفظ رعایت اساس علم جراحی و همچنین تناسب داشتن با دیگر اجزا چهره ، میزان عوارض بعد از روند را به حداقل می رساند. این متد ، برای شخص زیباجو مازاد بر زیبایی بینی ، سلامتی آن را نیز به ارمغان خواهد داشت. در عمل بینی طبیعی ، به نحوی اعمال تغییرات به وجود خواهد آمد که بر روی قوس آن فرو رفتگی و در بخش نوک نیز فاصله میان لب بالایی با آن بسیار نخواهد بود و تمامی اجزا به فرمی نچرال و طبیعی تغییر می یابند.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر ارزاقی

 

چه افرادی برای جراحی بینی طبیعی مناسب هستند ؟

نکته قابل تامل در ارتباط با رینوپلاستی ، به نوع نچرال این است که تمامی اشخاص نمی توانند آن را انجام دهند. به طور معمول کسانی که از سلامت جسمانی و روانی برخوردار هستند در وهله اول جزو بهترین کاندید عمل بینی طبیعی به شمار می روند. زیرا برخی از افراد ، تنها به دلیل اینکه یکی از اطرافیان آنان از این روند بهره مند گشته اند ، تصمیم بر این دارند که عمل زیبایی بینی را انجام دهند ؛ و این بدان معناست که احتمال بازگشت از تصمیم بی فکر و اندیشه وجود دارد و شخص پشیمان خواهد گشت ؛ بنابراین این دسته از اشخاص ، اصلا کاندید مناسبی برای این متد نخواهند بود.

همچنان که گفتیم از جمله مواردی که در انجام عمل و تسریع فرآیند بهبودی نقش زیادی دارد ، سلامتی متقاضی است. افرادی که وضعیت عمومی خوبی دارند ، در اولویت این پروسه هستند. برای کسب اطلاع در این زمینه ، جراح بینی معاینات مختلفی انجام داده و با بررسی جواب آزمایش ها ، تصویر برداری و پرونده پزشکی متقاضی توصیه های لازم را به او می کند. کسانیکه دچار بیماری های زمینه ای مثل دیابت ، هموفیلی یا فشار خون هستند ، جزو کاندیداهای خاص محسوب می شوند و به بررسی بیشتر نیاز دارند ؛ چون ممکن است خللی در عمل ایجاد شود.

بعضی از بانوانی که درخواست انجام جراحی کردن بینی را دارند ، در جریان بارداری هستند یا اطلاعی از این وضعیت ندارند ؛ این گروه نیز متقاضیان مناسبی نخواهند بود. در نتیجه زنانی که قصد انجام این فرآیند را دارند ، بهتر است که به بعد از زایمان موکول کنند. زیرا استفاده از مواد بیهوشی در عمل دماغ برای سلامت مادر و جنین مناسب نخواهد بود. به همین علت است که در انجام آزمایش های اولیه ، پزشک درخواست آزمایش خون می دهد که از این موضوع اطمینان حاصل نماید.

یکی دیگر از اشخاصی که نباید این پروسه را انجام دهد ، بیماران قلبی و عروقی هستند. این دسته از افراد ، به طور عمده نباید تحت متد بیهوشی قرار بگیرند. در نتیجه ، گزینه های مناسبی برای انجام این فرآیند نخواهند بود. دقت داشته باشید ، کسانی که اهل کشیدن سیگار نیستند یا میل به نوشیدنی های حاوی الکل ندارند ، جزو بهترین متقاضیان این روند خواهند بود. همچنین ، سن و سال در پروسه عمل زیبایی بینی تاثیرگذار است. 

نکات مثبت جراحی بینی طبیعی

  1. بهتر شدن مسیر تنفس
  2. دریافت اعتماد بنفس بیشتر
  3. کم شدن سایز بینی
  4. تناسب تمامی اجزا چهره با یکدیگر
  5. جمع شدن پره ها در بینی گوشتی
  6. مدت ریکاوری کمتر
  7. کاهش میزان عارضه های بعد از عمل بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی زنانه

به طور عمده ، این اصطلاح نچرال فیس را در میان جوانان می توان بارها شنید. این گواه از آن است که بیشتر اشخاص جامعه را که جوانان تشکیل می دهند ، خواستار داشتن چهره ای طبیعی هستند. بانوان این سرزمین ، همواره خواستار زیبایی و زیباتر شدن هستند. در پروسه رینوپلاستی طبیعی نیز ، تعداد بیشتری از زنان خواستار طبیعی عمل کردن بینی هستند. خانم ها همیشه سرآمد ظرافت و زیبایی هستند و همواره تمایل به طبیعی جلوه دادن این قضیه می باشند ؛ بنابراین کاندیدای جراحی بینی طبیعی در میان این افراد ، به نسبت مردان بیشتر است. در این روند ، دقت عمده جراح بایستی به نوع چهره فرد باشد. در واقع باید با توجه به سایز چهره ، میزان تغییرات خواسته شده را اعمال سازد. به عبارت ساده تر نباید برای صورت های استخوانی بینی گرد و کوچکی را در وسط چهره به وجود آورد و بالعکس. این امر نشان از تبحر و سابقه کاری مرتبط بهترین جراح بینی دارد.

ویژگی های بینی طبیعی

همانطور که متوجه شده اید فاکتورهای ظاهری دلیل اصلی میزان تفاوت در میان مدل های بینی عمل شده می باشد. در تمامی جراحی های بینی ، اگر فرد درخواست بهبود ایرادات تنفسی داشته باشد. پزشک در مرحله اول به درمان عیوب تنفسی از قبیل ، پولیپ ، انحراف بینی و غیره را بهبود می بخشد و در ادامه به اعمال تغییرات درخواست شده توسط فرد متقاضی می پردازد. بدین ترتیب ، فرد در نهایت هم ساختاری سالم و فرمی طبیعی و زیبا را تجربه خواهد کرد.

در اقدام به انجام تغییرات ، دکتر مهم ترین کاری که در راستای جراحی بینی طبیعی انجام می دهد ؛ رعایت و حفظ فاصله نوک آن با لب بالایی است. زیرا اگر در این مورد دقت لازم را به خرج ندهد ، در نهایت دماغی با شکل فانتزی خواهیم داشت. در این متد ، از سایز و اندازه این عضو چهره نباید به حد چشم گیری کاسته شود. این امر موجب می شود ، شکل نهایی بینی کاملا طبیعی بوده و کمتر کسی متوجه اعمال تغییرات خواهد بود. این نکته از مهمترین مزیت های جراحی زیبایی بینی طبیعی است.

تغذیه بعد از جراحی بینی طبیعی

برای از سر گذراندن عمل زیبایی بینی ، به راحتی و بدون ایجاد مشکل و اختلال در سلامتیتان ، نیاز است تغذیه مناسبی را در پیش بگیرید تا بدنتان منابع اصلی غذایی را برای تسریع بهبودی جذب نماید. بدن ما پس از پروسه عمل ، به بازسازی زخم ها و جراحت هایی که در پی اعمال تغییرات رخ داده ، می پردازد. بنابراین طبیعی است با دریافت مواد مغذی ، بدن را تقویت نموده تا روند ریکاوری شما با سرعت بیشتری طی شده و زودتر به فعالیت های روزمره خود برگردید. غذاهای سالم و سبک و همچنین دریافت سبزیجات و میوه ها ، ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز را به بدن شما رسانده و کاملا برای گذران نقاهت آماده می شوید. مصرف گوشت که حاوی پروتئین و چربی های مفید هستند ، سبزیجاتی که شامل انواع منابع ویتامین هستند و غیره سطح انرژی شما را بالا برده و از عفونت در موضع جلوگیری می نمایند. با این حال ، توجه داشته باشید که از خوردن غذاهای سفت که سبب حرکات شدید عضلات فک و گونه شما می شوند ، خودداری کنید.

مواد غذایی مفید بعد از جراحی بینی طبیعی شامل چه منابعی می شوند؟

این مواد به گفته دکتر جراحی بینی طبیعی در ساری شامل منابع زیر می شوند:

  • کربوهیدرات ها

این گروه از منابع در نان ، رشته فرنگی ، حبوبات و برنج یافت می شوند. همچنین خوراکی هایی مانند کیک و کلوچه نیز به دلیل دارا بودن میزان آرد ، دارای کربوهیدرات هستند.

  • پروتئین ها

گوشت سفید در مرغ و بوقلمون ، گوشت قرمز و ماهی سرشار از پروتئین می باشند و به خوبی انرژی بدن شما را پس از عمل بینی طبیعی تامین می کنند.

  • آمینو اسید

انواع آجیل مانند گردو ، بادام ، بادام زمینی و غیره جهت بهبود عملکرد ایمنی بدن مفید هستند. علاوه بر این ، به سوخت و ساز بدن نیز کمک شایانی نموده و به افزایش کلاژن سازی می انجامند. ماهی ، سویا ، تخم مرغ و غیره دارای مقادیر بسیاری آمینواسید هستند.

  • ویتامین ها و مینرال ها

به گفته بهترین جراح بینی در ساری ، با مصرف میوه هایی نظیر پرتقال ، سیب ، موز ، آلو ، آناناس و غیره ، منابع گوناگونی از ویتامین ها را در اختیار بدنتان بگذارید تا سیستم دفاعی شما با هدف تسریع در بهبودی تقویت شود. برای مصرف مکمل های خود عجله نکنید و زمان دقیق مصرف آن ها را از دکتر معالج خود سوال کنید.

  • مصرف مایعات

با نوشیدن مقادیر زیادی آب پس از جراحی بینی طبیعی ، می توانید به بافت های آسیب دیده آبرسانی کنید تا بافت ها با سرعت بیشتری جوش بخورند. به طور کلی ، به همه افراد پیشنهاد می شود در طول شبانه روز ، 8 لیوان آب مصرف کنند اما این مساله پس از اعمال جراحی از اهمیت بیشتری برخوردار است ؛ چرا که گردش خون در سراسر بدن را بهبود می بخشد. علاوه بر این، با نوشیدن آب میوه های طبیعی نیز منابع بیشتر ویتامین را به بدن خود برسانید.

  • مواد غذایی ضد التهاب

با خوردن سبزیجات برگ سبز ، مرکبات ، پیاز قرمز و غیره تورم و التهاب در ناحیه بینی خود را کاهش دهید. کبودی های ناشی از برش ها ، با رژیم غذایی سالم به سرعت برطرف می شوند.

آیا پس از رینوپلاستی ، بینی رشد می کند؟

از مهمترین و اساسی ترین دلواپسی های افراد متقاضی ، رشد مجدد دماغ است. در اینجا بایستی به مهمترین نکته در این زمینه اشاره کرد. آن هم سن مناسب برای جراحی بینی طبیعی است. رعایت این مورد سبب می شود که بعد از اتمام عمل بینی طبیعی ، رشد دوباره را نداشته باشید. بهترین رنج سنی برای انجام متد مذکور ، پایان دوره بلوغ خواهد بود. این عصر ، زمانی است که بدن در حال تکامل و رشد می باشد. پس از اتمام این بازه ، بینی دیگر تغییر نخواهد کرد و فرد در پی به پایان رسیدن این دوره می تواند اقدام به عمل زیبایی بینی کند.

اثرات جانبی جراحی بینی طبیعی

در تمامی جراحی ها ، بدن انسان به تغییرات به وجود آمده واکنش نشان می دهد که به آن عوارض می گویند. عمل بینی طبیعی نیز از این ماجرا مستثنا نیست. در پی برطرف کردن ایرادات موجود در ساختار و شکل ظاهری بینی ، یکسری عوارض را به دنبال خواهد داشت. انتخاب جراح مناسب در میزان عارضه های پس از عمل بسیار موثر خواهد بود ؛ زیرا تبحر و مهارت وی در حین این پروسه موجب می گردد ، این موارد در پس اتمام فرآیند به حداقل ترین حالت خود برسند.

عارضه های بعد از عمل زیبایی دماغ ، امری طبیعی هستند و با اتمام دوره نقاهت تمامی حالات رخ داده برطرف می شوند و جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. در ذیل به یکسری از عوارض احتمالی می پردازیم. عبارتند از :

  • کبودی
  • ورم
  • التهاب
  • خونابه
  • درد
  • تهوع
  • بی حالی و غیره

نکته : تمامی موارد ذکر شده با رعایت توصیه های دکتر ارزاقی ، بهترین دکتر جراحی بینی ساری در ارتباط با مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی ، با تمام شدن دوره ریکاوری تمامی این شرایط بر طرف شده و می توان این بازه را به صورت ایمن و بدون تهاجم پشت سر گذارد.

نقاهت و بهبودی بعد از جراحی بینی طبیعی

در کل ، مدت زمان بهبودی در بین افراد متفاوت است و روند ثابتی ندارد. بعد از جراحی بینی طبیعی ، باید یک الی دو هفته استراحت کامل بکنید که زمان دقیق آن را جراح بینی برایتان مشخص می کند. استراحت نقش مهمی در تسریع روند بهبودی دارد. همچنین در این مدت بایستی مراقبت های لازم را در این زمینه رعایت نمایید. حساسیت و آسیب پذیری در هفته اول بالاست و پس از سپری شدن این دوران می توانید با صلاحدید پزشک خود ، فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید. البته افرادی که دارای مشاغل سنگین هستند و ورزشکاران ، نیاز به استراحت بیشتری دارند که متخصص توضیحات لازم را در این زمینه به آن ها می دهد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی

رعایت دقیق مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی، نقشی اساسی در کسب نتیجه مطلوب و بدون عارضه ایفا می کند.

اما چه مراقبت هایی به طور معمول صورت می گیرند ؟

استراحت : در ۲۴ ساعت اولیه پس از عمل، استراحت کامل در منزل و پرهیز از هرگونه فعالیت سنگین الزامی است.

بالا نگه داشتن سر : برای کاهش تورم و ورم، به هنگام خواب و استراحت سر خود را با استفاده از چند بالش بالاتر از سطح بدن قرار دهید.

کمپرس سرد : استفاده از کمپرس سرد در 48 تا 72 ساعت اولیه پس از عمل به منظور کاهش تورم و کبودی توصیه می شود.

داروها : داروهای تجویز شده توسط جراح را طبق دستور و به طور مرتب مصرف کنید.

رژیم غذایی : در روزهای اولیه پس از عمل، از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید و از مصرف غذاهای پر ادویه، شور و چرب خودداری نمایید.

نوشیدن مایعات : نوشیدن فراوان آب به دفع سموم و تسریع روند بهبودی کمک می کند.

فعالیت : از انجام فعالیت های سنگین و ورزش تا دو هفته پس از عمل خودداری کنید.

محدودیت ها : از خم شدن، عطسه و سرفه شدید، فین کردن و صحبت طولانی مدت در روزهای اولیه پس از عمل خودداری کنید.

کنترل خونریزی : در صورت مشاهده خونریزی از بینی، از فشار ملایم و مستقیم به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی سوراخ های بینی استفاده کنید.

مراجعات : به طور مرتب به ویزیت های بعد از عمل خود نزد جراح خود مراجعه کنید.

 

نکات بهداشتی که پیشنهاد می شود آنهارا رعایت کنید :

  • بهداشت بینی : به طور مرتب بینی خود را با سرم نمکی استریل شستشو دهید.
  • بهداشت دهان و دندان : برای جلوگیری از عفونت، مسواک زدن و دهانشویه را به طور مرتب انجام دهید.
  • حمام : تا زمان برداشتن اسپلینت از بینی، از حمام کردن خودداری کنید و در صورت نیاز با احتیاط و بدون خیس کردن محدوده بینی خود دوش بگیرید.
  • آرایش : تا دو هفته پس از عمل از آرایش کردن خودداری کنید.
  • عینک : از زدن عینک تا 6 هفته پس از عمل خودداری کنید.
  • سیگار : استعمال سیگار به شدت روند بهبودی را مختل می کند و باید به طور کامل ترک شود.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button