جراحی بینی ترمیمی در ساری

اکثر جراحان، روی اینکه جراحی بینی در ساری به دلایل زیادی از سخت ترین جراحی های زیبایی است، اتفاق نظر دارند. بینی ساختاری پیچیده دارد و به دلیل قرار گرفتن در وسط صورت، توجه زیادی را به خود جلب می کند. در این پروسه، نقص های بینی تا جای ممکن اصلاح می شوند تا بیمار به ظاهری زیبا دست پیدا کند. اما به دلیل اشتباهات جراح بینی و دیگر عوامل همیشه این اتفاق امکان پذیر نیست و حتی ممکن است فرد به مشکلات عملکردی نیز دچار شود. در چنین شرایطی، جراحی بینی ترمیمی اهمیت خود را نشان می دهد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از دکتر محمد حسین ارزاقی بهترین جراح بینی ساری نکاتی را برای شما توضیح دهیم.

 

جراحی بینی ترمیمی + دکتر ارزاقیجراحی بینی ترمیمی - دکتر ارزاقی

 

چرا بیماران به جراحی بینی ترمیمی روی می آورند؟

اشخاصی که قبلا یک یا چند بار زیر تیغ رینوپلاستی رفته باشند و همچنان به ظاهر دلخواه خود نرسیده باشند، به سراغ این پروسه می روند. اما توجه داشته باشید در عمل بینی ثانویه، احتمال زیادی هست که ناهنجاری هایی که در جراحی قبلی به وجود آمده اند به شکل کامل اصلاح نشوند. بافت اسکار که در پروسیجر قبلی ایجاد شده، از مشکلات و موانع جراحی بینی ترمیمی محسوب می شود.

به علاوه در این روند، اغلب نیاز است برای جایگزینی یا ترمیم غضروفی که پیش تر آسیب دیده یا حذف شده، از پیوند غضروف استفاده شود. حتی امکان دارد سپتوم دچار انحراف شده باشد. این موضوع باید هر چه سریع تر اصلاح شود تا شکل و عملکرد بینی به وضع طبیعی خود باز گردند. انسداد سوراخ ها، ممکن است به خاطر افتادگی غضروف نوک بینی به وجود آمده باشد.

آمادگی برای عمل بینی ترمیمی

این امر، تفاوتی با آماده شدن برای عمل پیشین ندارد. برای بهبود سریع تر و بهتر، باید از لحاظ روانی و فیزیکی خود را آماده کنید. در این مقاله، راهنمایی های لازم برای این کار ذکر شده اند. اول اینکه، یک نفر از دوستان یا اعضای خانواده را همراه خود داشته باشید، چون به علت پیامدهای بیهوشی قادر به رانندگی نخواهید بود.

حال در نظر داشته باشید که تمام داروهای تجویزی را به موقع مصرف کنید، و جواب آزمایشات را روز جراحی با خود به همراه داشته باشید. سعی کنید کیسه یخ، داروهای مسکن و آنتی  بیوتیک، دستمال مرطوب و پماد تهیه کنید. به علاوه، به هیچ عنوان داروهایی که غلظت خون را کاهش می دهند مصرف نکنید. برای مثال، آسپرین، ایبوبروفن و ناپروکسن از این دسته می باشند. مصرف نیکوتین و الکل را نیز کنار بگذارید تا  در روند بیهوشی اختلال ایجاد نشود و خونریزی افزایش نیابد.

روند انجام جراحی بینی ترمیمی 

جراحی بینی ترمیمی اغلب برای حفظ و نگهداری از نوک یا تیغه بینی، به غضروف نیاز دارد. غضروف خود سپتوم معمولا کافی نیست و  پزشک از غضروف های بخش های دیگری از بدن مثل گوشی یا دنده ها کمک می گیرند. ناهنجاری های بافت نرم در پل یا نوک، نیاز به بافتی دارند که نقش یک فیلر طبیعی دائمی را بازی کند و این عیوب را استتار کند. یکی از بهترین منابع برای به دست آوردن این بافت، گیجگاه است. با ایجاد برش در خط رویش مو، دست یابی به این ناحیه آسان می شود. در برخی موارد، برای باز کردن دوباره مسیر هوای مسدود شده، بهره گرفتن از پیوند پوست الزامی است.

این پروسیجر به دو روش باز و بسته صورت می پذیرد. در روش باز، برش ها روی تیغه ایجاد می شوند و دکتر دسترسی و دید کاملی به اجزای بینی دارد. در روش دیگر، برش داخل بینی ایجاد شده و با وجود اینکه دست جراح بسته تر است، اما امکان ایجاد اسکار کاهش می یابد. با وجود تلاش های جراح، احتمال اینکه این پروسه نیاز به اصلاح داشته باشد، از جراحی زیبایی بینی اولیه بالاتر است. مهم است که این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ پزشکی نمی تواند رسیدن به بهترین نتیجه را در این عمل تضمین کند.

انتخاب بهترین پزشک برای جراحی بینی ترمیمی در ساری

یکی از سخت ترین چالش ها برای انجام این امر، یافتن فردی است که تبحر و مهارت کافی را داشته باشد. پس لازم است دقت و صبوری کافی داشته باشید تا از تصمیم خود پشیمان نشوید. در ادامه راه هایی که از طریق آن می توانید جراح مناسب را پیدا کنید، در اختیارتان قرار داده ایم. نکته اولی که باید در نظر بگیرید، این است که متخصص، مدرک دانشگاهی معتبر و مجوز کار داشته باشد. در اقدام بعدی، می توانید با بررسی وبسایت دکتر یا نظرات بیماران در شبکه های اجتماعی، اطلاعاتی کلی به دست آورید.

روش دیگر، ارتباط برقرار کردن با مراجعه کنندگان سابق و دیدن عکس های قبل و بعد آن هاست. همچنین، بهترین جراح بینی ساری باید با برگذاری جلسه مشاوره پیش از جراحی بینی ترمیمی ، نکات، روند و خطرات این پروسیجر را برای شما توضیح دهد. به علاوه، باید برای تک تک بیماران وقت کافی داشته باشد و با گوش دادن به دغدغه ها و نگرانی های آن ها، هر گونه نگرانی را از بین ببرد. مطب دکتر نیز باید محیطی آرامش بخش داشته باشد و کارمندان با نهایت احترام با زیباجویان رفتار کنند.

جایگزینی برای عمل بینی ثانویه وجود دارد؟

بسته به عارضه ای که با آن دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است نیاز به تغییرات کوچکی در مطب و تحت بی حسی موضعی باشد. این عوارض اغلب خفیف هستند و در دسته مشکلات زیبایی جای می گیرند. شایع ترین تغییراتی که در جراحی بینی ترمیمی انجام می پذیرد شامل حذف برآمدگی بینی یا اصلاح نوک آن می باشد. اما عارضه هایی که باعث بروز مشکل در تنفس و ناهنجاری های شدید می شوند، نیاز به جراحی دارند.

از دیگر جایگزین ها، می توان به تزریق فیلرهای پوستی اشاره کرد. هرچند این راه حل موقتی می باشد، با خطراتی همراه است و بین 9 تا 12 ماه ماندگاری دارد. استفاده از فیلر می تواند منجر به لطمه زدن به ساختار داخلی و ایجاد اسکار شود. همین موضوع، زمانی که تصمیم می گیرید تحت عمل بینی ترمیمی قرار بگیرید، احتمال وقوع خطرات و عوارض جانبی افزایش پیدا کند.

 

جراحی بینی ترمیمی تحت نظر دکتر محمد حسین ارزاقی 

 

نکات مهم در جراحی بینی ترمیمی

هربار که تحت این عمل قرار می گیرید، به ساختار بینی و جریان خون لطمه وارد می کنید. به همین دلیل این روند با خطر بی حسی، عفونت، از دست دادن پوست، ایجاد جای زخم و عدم رضایت از نتیجه همراه است. احتمال بروز این عارضه ها، با هر بار تکرار جراحی افزایش می یابد. در نتیجه متبحر بودن متخصص، در این مورد حائز اهمیت است.

اغلب عمل بینی ترمیمی با رینوپلاستی اولیه تفاوت دارد. درک اقداماتی که در این عمل انجام شده، برای جلوگیری از وقوع اتفاقات غیرمترقبه جلوگیری می کند. اما سوابق پزشکی بیمار همیشه در دسترس نیست، مخصوصا اگر اولین عمل زیبایی بینی، مدت ها پیش انجام شده باشد. در این مواقع، دکتر باید در زمینه های بسیاری مثل پیوند غضروف اطلاعات و تجربه کافی داشته باشد.

سایر نکات :

از آن جایی که چالش های پیش رو در عمل ثانویه بینی به نسب اولیه بیشتر است ، درصدی از جراحان بینی از انجام آن امتناع می کنند. به همین علت توصیه می کنیم در هنگام انتخاب جراح بینی دقت کافی خرج کنید تا دچار دردسرهای این چنینی نشوید.

علت این مساله این است که در عمل ابتدایی دست دکتر برای اعمال کردن هر گونه تغییری باز است و می تواند مانور زیادی بدهد تا فرم آن به شکلی مطلوب و دلخواه بیمار در آید. اما در عمل ترمیمی، اسکلت، غضروف و پوست یکبار دستخوش تغییر شده اند و فضا برای تغییرات محدودتر است. به عبارتی می توان گفت منابع غضروفی کمتر شده و میزان استحکام استخوان آن کاهش یافته است.

زمان مناسب برای جراحی بینی ترمیمی

بنا به دلایل زیادی افراد روی به عمل بینی ترمیمی می آورند تا بدین واسطه فرم بینی خود را بهبود دهند. به طور مثال تنگی نفس، تنفس صدادار در هنگام خواب یا بیداری، رفع نشدن کجی بینی و غیره عوامل موثری در نیاز به انجام این پروسه هستند. مساله دیگر اینکه بعضی افراد پس از جراحی بینی گوشتی و عدم مهارت جراح در استفاده از غضروف پیوندی ، دچار افتادگی نوک بینی می شوند. تمام این موارد می تواند بر شکل و عملکرد بینی تاثیر منفی بگذارد.

توجه به اصول و اشراف بر تکنیک های حال حاضر در عرصه زیبایی می تواند بروز خطا در حین رینوپلاستی را کاهش داده و از ضرورت جراحی بینی ترمیمی بکاهد. با این حال پس از تایید جراح و نیاز به این پروسه باید به طور معمول یک سال از عمل قبلی گذشته باشد تا بتوان عمل بینی ثانویه را به انجام رسانید. دلیل این امر در این است که بینی پس از پشت سر گذاشتن تغییرات، نیازمند گذشت زمان است تا کاملا ترمیم و بازیابی شود. از سویی دیگر ورم و التهابات موجود در آن، تنها با طی شدن حدود یک سال از بین رفته و بینی برای اعمال تغییرات مجدد آماده خواهد شد.

آیا عمل بینی ترمیمی دردناک است؟

جراحی بینی ترمیمی دقیقا مشابه با جراحی بینی اولیه بوده و باید تمام مراتب آن پشت سر گذاشته شود. فرد باید عکسبرداری ، انجام آزمایشات و غیره را نیز طی کند. فرد با بیهوشی عمومی برای ترمیم بینی آماده شده و با برش پوست بلند می شود تا دسترسی به اسکلت دماغ و رفع ایرادات فراهم گردد. طبیعی است به دلیل اعمال بیهوشی، در حین پروسه دردی بروز نمی کند و پس از بین رفتن اثرات آن دردی خفیف ایجاد می شود.

با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی در رابطه با کاهش درد، میتوان میزان درد را کنترل نمود. دکتر می تواند در برخی افراد که تنها قوز روی بینی آن ها به طور کامل برطرف نشده است از تکنیک سوهان کشی نیز استفاده کند. این کار در مطب جراح نیز قابل انجام بوده و بینی و اطراف آن با بیحسی موضعی برای تغییر و تراش استخوان آماده می شود.

مراقبت های پس از عمل بینی ترمیمی شامل چه مواردی می شود؟

  • این عمل، بیشتر به صورت سرپایی انجام میشود. دکتر معمولا اسپلینت پلاستیکی را داخل بینی قرار می دهد و آن را پانسمان می کند. چنین اقدامی، اهمیت ویژه ای دارد، چون به حفظ و نگهداری ساختار جدید بینی کمک می کند و باعث می شود ریکاوری راحت تر و بهتر انجام شود. حتی ممکن است خارج بینی، گچ گرفته شود. توصیه می شود بی سه روز تا یک هفته مرخصی بگیرید.
  • در هفت روز اول بعد از جراحی بینی ترمیمی ، از فعالیت های شدید مثل ورزش پرهیز کنید. می توانید با استفاده از اسپری نمک یا سالین، داخل بینی را مرطوب نگه دارید. پس از این یک هفته، پزشک پانسمان و گچ را باز می کند و بخیه ها را در صورت جذبی نبودن می کشد. ورم در این مدت امری طبیعی است و خود به خود برطرف می شود، می توانید با ماساژ، به این امر کمک شایانی بکنید، اما دقت کنید نحوه انجام آن را حتما از دکتر یاد بگیرید.
  • هنگام حمام کردن، پانسمان را به هیچ عنوان خیس نکنید و پشت به دوش بایستید. لباس دکمه دار بپوشید تا روی بینی کشیده نشود. تا جای ممکن به جای عینک از لنز استفاده کنید تا بینی فشاری را متحمل نشود.

عوارض عمل ثانویه بینی

جراحی بینی ترمیمی نیز تفاوت چندانی با عمل اولیه ندارد و می تواند با موارد زیر همراه شود :

  • خونریزی خفیف
  • ورم
  • کبودی
  • قرمزی چشم ها
  • گیجی ناشی از داروی بیهوشی
  • عفونت
  • مشکل در تنفس
  • سوراخ شدن سپتوم
  • تغییر رنگ پوست
  • احساس درد

علاوه بر این، احتمال دارد مشکلی که در ابتدا برای رفع آن اقدام کرده بودید، برطرف نشود. هر چند جای نگرانی نیست، چون بهترین جراح بینی ترمیمی ساری با بهره گرفتن از تکنیک های روز دنیا و با استفاده از بهترین تجهیزات، خطرات را به حداقل می رسانند و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورند.

جراحی بینی ترمیمی - دکتر ارزاقی

 

ترمیم بینی گوشتی به چه شکل است؟

یکی از دغدغه های مهم داوطلبان جراحی بینی گوشتی در زمان مراجعه به جراح بینی منتخب خود این است که اگر پس از  رینوپلاستی ، تمایل به جراحی بینی خود به فرم دیگری داشته باشند چه می شود؟ سوال دیگر آن است که آیا ترمیم بینی های گوشتی آسان است؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بینی های گوشتی خصوصیات خاصی داشته ، زیرا غیر قابل انعطاف بوده اند و با اسکلت غضروفی ضعیف و پوستی ضخیم ، قادر به تحمل تغییرات زیاد نیستند.

از جمله خصوصیت دیگر بینی گوشتی این است که با هر رینوپلاستی ، ساختار آن ضعیف تر می شود. البته توضیحاتی که دادیم به این معنا نیست که در صورتی که بیمار نیاز مبرمی به جراحی بینی ثانویه داشته باشد ، نمی تواند اقدام به جراحی ثانویه کند. بلکه بهتر است در انتخاب جراحی بینی دقت کافی را داشته باشید تا با انجام متد های اساسی ، بهترین و مناسب ترین نتایج را به ارمغان بیاورید. از این رو بهتر است به یاد داشته باشید که اغلب جراحی بینی ترمیمی پیچیده تر و چالش برانگیزتر از رینوپاستی اولیه می باشد. به دلیل حساس بودن جراحی بینی ثانویه در ساری از نوع گوشتی ، نیاز به برگزیدن پزشکی متبحر و حرفه ای می باشد.

بینی های گوشتی به دلیل وجود ساختمانی خاص ، عموما پوستی چرب ، ضخیم و غضروفی ضعیف و نازک دارند. همچنین درصد اسکلت استخوانی نسبت به غضروفی کمتر است. به همین جهت برای تغییر و ترمیم مجدد و رسیدن به سایز و فرم بینی مناسب ، اغلب به پیوند غضروف و گرافت گذاری نیاز است. بهترین جراح بینی با استفاده از تکنیک های خاص این پروسه را با دانش بالای پزشکی انجام می دهد تا در آینده مشکلی برای ساختار تغییر یافته آن به وجود نیاید.

جراحی بینی ترمیمی با بیهوشی کامل

در مواردی که ایرادات و عملکرد ظاهری و شدیدی در بینی ایجاد شده باشد ، به کارگیری غضروف لاله گوش یا دنده برای ترمیم نیاز است. پزشک با اصول نوین عمل زیبایی بینی می تواند بسیاری از ایرادات ظاهری و یا حتی عملکردی بینی را به خوبی برطرف کند و از این طریق موجب رضایت بیماران خود شود. برای انجام این نوع از رینوپلاستی ترمیمی ، نیاز است که متقاضی بیهوش شود که این نوع جراحی باید در مراکز درمانی یا بیمارستان انجام شود.

انتظارات بیماران از جراحی بینی ترمیمی

برای اینکه زیباجو از جراحی ثانویه بینی رضایت داشته باشد ، لازم است انتظارات واقع بینانه ای از نتایج جراحی بینی ترمیمی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است بینی داوطلب در جراحی اولیه ، به شدت سربالا و یا کوچک شده باشد که اگر پزشک تبحر و تخصص بالایی در زمینه رینوپلاستی مجدد داشته باشد ، قادر به رفع ایرادات و فرم دهی آن به شکل مطلوب می شود که این مسئله ارتباطی بسیاری به میزان تجربه و دقت بالای جراح دارد.

سوهان کشی در جراحی بینی ترمیمی

سوهان کشی بینی در رینوپلاستی ترمیمی ، به میزان مشکل بیماران تحت دو تکنیک بیهوشی کامل و بی حسی موضعی انجام می شود. در متد جراحی بینی ترمیمی با بی حسی موضعی ، بی حسی در اطراف بینی صورت می گیرد ؛ اما بیمار در بیهوشی کامل ، چیزی حس نمی کند و به خواب می رود.

لازم به ذکر است ، در مواقعی که میزان اصلاحات انجام شده در بینی کم بوده و در زمان کوتاهی ، بر طرف می شود ، پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. در این زمان ، پزشک با کشیدن سوهان بر روی استخوان بینی و بالا و پایین کردن آن ، برآمدگی های موجود در استخوان را صاف می کند.

هزینه جراحی بینی ترمیمی در ساری چقدر است؟

این موضوع، به موارد زیادی مثل تجهیزات استفاده شده، هزینه های بیهوشی و بیمارستان و دستمزد پزشک بستگی دارد. یکی از سوالات مکرری که برای افراد پیش می آید، این است که بیمه هزینه عمل بینی ترمیمی را پوشش می دهد؟ جواب، بستگی به نوع پروسیجر دارد. اگر تنها به اهداف زیبایی انجام شود، شامل بیمه نخواهد شد. اما اگر به منظور رفع مشکلات عملکردی صورت پذیرد، بیمه بخشی یا تمام هزینه ها را متقبل خواهد شد.

نتیجه گیری

امکان دارد اشخاص به هر دلیلی تن به انجام عمل بینی دهند، اما از نتیجه راضی نباشند و مشکلاتی در ظاهر و عملکرد بینی آن ها به وجود آمده باشد. این دسته از افراد می توانند با انجام جراحی بینی ترمیمی توسط بهترین جراح بینی ساری ، این مشکلات را تا حد زیادی، یا به طور کامل رفع کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button